F1 regler – sommeren 2017.

Formel 1 regler for sæsonen 2017 under DRCMU.

Chassis: Alle 1/10 F1 kit/2wd er tilladt. Træk på de bageste hjul.

Maximum bredde: 190mm
Minimum vægt = 1050 grams med personal transponder.
Body: Alle 1/10 bodies er tilladt. Der skal være chauffør i bilen.

Udskæring(luftindtag) kun som F1(1:1) forbillede.

VINGER:

 

FRIT.

Motor: 21,5 turns efter ERFA´s motor liste.

ECS: blinky mode

Batteri: Lipo 7,4- 7,6  – max. Volt ved start 8,4. Teknisk kontrol er før hver heat.

 

DÆK:

XG-571 Shimizu F1 Front Tyre Soft – Pre-Glued – Pair

XG-572 Shimizu F1 Rear Tyre Med – Pre-Glued – Pair

XG-573 Shimizu F1 Front Tyre Med – Pre-Glued – Pair

XG-575 Shimizu F1 Rear Tyre Soft – Pre-Glued – Pair

 

Dæk varmer og dækmiddel tilladt(lugtfri).

Regndæk: Kommer senere

 

Løbsformat:

2 træning søndag morgen med 3 hurtigste omgang afgør heats til kvalifikation.

 3x 5 min. Round by round.

Finaler:

3 x 6 min. To tællende. DRCMU regler.

Deltagerantal i heats/finaler afgøres ved hvor mange, der er tilmeldt.

1 sæt dæk pr. løb(3 kval plus 3 finaler) Mærkes før løb(måske de kommer med i startgebyret, som vi kender fra touringcar – prisen usikker)

 

Der køres efter DRCMU regler overordet.

Start gebyr 150 kr.

Pokaler(præmier) til de 3 første i A-finalen, plus del-finale vinder.

Der køres om mesterskab, de 3 bedste løb er tællende. Point efter DRCMU regler.

 

4 løb hen over sommeren.

Primært 2 i Juni og 2 i August.

 

2 på Vejle banen

2 på Odense banen

DATOér kommer snart.