Ladning af LiPo celler i Touringcar.

Reglerne omkring batteri LiPo til touringcar vil blive ændret til vinter i reglerne, men allerede nu kikker vi efter kørere, der behandler deres batterier hårdt.

Folkene bag ETS har opdaget, at nogle superstock kørere behandler deres batterier meget hårdt. De aflader med høj Amp og lader også. med høj Amp.

ETS har nu gjort noget ved dette fænomen ved at tillade opladning med max. 12 A og afladning med max. 20 A, samtidig med, at batteritemperaturen max. må være 5 gr. C over lufttemperaturen. Det er værdier, som batteriproducenterne også kan stå inde for.

Hvis det opdages ved DRCMU TC her til sommer, at danske kørere lader på samme måde, vil staffen falde med det samme.
Straffen for at overtræde denne regel skal være skarp = straks udelukkelse fra løbet. Ikke noget med “Det må du sør’me ikke. Kan du ikke skrue lidt ned?”. Nej – vedkommende skal pakke sit grej straks. Safety first.