Referat generalforsamling 2024.

Rene Hovgård/Vejle

Brian B. Kristiansen/Black Track RC

Per Eriksen/Black Track RC

Bestyrelsen: Ole Strandlyst, Jan Larsen, Peter Andeasen, Ulrich Rasmussen, Jens Otto Frederiksen.

Sted: Mødelokalet, Multihus Højen, Jenlevej 5, 7100 Vejle.

Dagsorden:

1: Valg af dirigent Bjarne Callesen

2: Valg af referent Jens Otto Frederiksen

3: Formandens beretning Godkendt

4: Fremlæggelse af regnskab for 2023 Godkendt ros til resultatet og måden det er opstillet.

5: Optagelse af nye klubber, eller eksklusion af eksisterende medlemsklubber Intet at bemærke

6: Behandling af indkommende forslag ingen indkommede forslag.

7: Valg af bestyrelse

• Formand: Ulrich Rasmussen, Modtager ikke genvalg Jan Larsen er valgt – han fortalte lidt om hans planer. Samarbejde med klubberne og DASU.
  • Onroad: Ole Strandlyst: Modtager ikke genvalg
    • Rene Birk Jepsen opstiller Har trukken sig.
    • Kristian Dalgaard opstiller er valgt
  • Offroad: Jan Larsen: Modtager genvalg er valgt
  • Sekretær: Jens Otto Frederiksen: Modtager genvalg er valgt

8: Valg af revisor Bjarne Callesen er valgt

9: Fastsættelse af gebyrer bestyrelsen har snakket om muligheder for at hæve løbs afgifter, bestyrelsen kommer med forslag til 2025.

10: Evt.

Forslag fra Skanderborg RC

1. FWD Kigges på motor/timing ( Ny motor – Fast timings tal – Motorkasse ) diskussion om FWD motor, hvad skal der gøres, da der er timings “snyde” muligheder på HobbyWing. Snak om “hand-out” motor. Snak for omgangs begrænsning på HobbyWing ESC.
  2. Stock GT:  Flere GT karosser og  Hybercars og lign. udgår Snak om ens karrosserier i klassen. Evt. Porsche GT3 eller kun GT body. Måske bare 2 dørs body.
  1. Stock GT: Er Klassen det den skal være? Er den for hurtig? Er det de “rigtige folk der kører klassen? Flere taler godt om klassen, så den er nu. Tingene passer godt sammen, dæk, motor, gearing. Folk skal køre den klasse, som passer dem. Hvordan skal fart forskellene være mellem de forskellige klasser? Jævnbyrdig i klassen er et nøgleord. Er der mange i en klasse, så kommer der flere kørere til.
  2. Mulighed for et Oldboys mesterskab i f.eks FWD måske 50+ ville det rykke nogen op fra Stock GT og måske give en ekstra “kamp” i Fwd. Tænker der er en del gamle Rotter der godt kan finde ud af at køre bil og ville syntes det var sjovt med et Oldboys mesterskab Bred enighed om at kikke på, om der skulle være en kasse for ældre kørere. Måske GT klassen.

Forslag fra Odense RC Minirace

Vi har følgende forslag til FWD klassen:

1. Kontroldæk udleveres om lørdagen og indleveres til teknisk kontrol efter endt træning samme dag. Begrundelse; besparelse for deltageren som kan bruge det samme sæt dæk hele weekenden. Dækkene kan være sværere at få i gang, medmindre man bruger længere smøretid i opstarten og eventuelt bearbejdning på dæk maskine kan være nødvendigt. Det nye formand kikker på denne mulighed.

Snak om hvordan opfølger sig ude til løb, og dommerne skal måske være lidt hårdere i arbejde.

Rene Hovgaard snakker om offroad løb skal afvikles som touringcar til afslutnings løbet.

Per Eriksen snakker om hvordan vi får flere ud og køre. Det er klubberne, der skal “skaffe” kørere og tage godt imod nye folk.

Køre formatet skal der også kikkes på eks. Reedy race. Flere finaler og ikke så meget kvalifikation runder.

Rene Hovgaard opfodrer til at lave video-samtaler. Snak om mesterskabs klasser.

Oliver Nielsen opfordre klubben til at snakke sammen omkring indkøb af evt. tæpper, men også snakke om fælles arbejde. Derunder snak brandsluknings materiale i hallerne og på banerne.

Jan Larsen: Ændringen i 2WD, er at vi åbner op for mulighed for at bruge Schumacher Cactus 2 på astroturf i 4WD fordæk.